SAKARYA’DAN İSVİÇRE’YE RAYLI SİSTEM İHRACATI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sakarya’da İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen Yeni Nesil Akıllı Demiryolu Bakım Araçları Teslim Töreni’ne katıldı.

Uraloğlu, konuşmasının başında İstanbul Küçükçekmece’de AK Parti’nin seçim çalışmalarını yapılan saldırıya tepki gösterdi.

Bir seçim sürecinde olunduğunu ve bu süreci demokratik bir yaklaşımla yürüttüklerini belirten Uraloğlu, “Maalesef bunu zehirlemeye, sabote etmeye çalışanlar var. Dün akşam saatlerinde maalesef Küçükçekmece’deki seçim çalışmaları sırasında düzenlenen bir saldırıyla bu seçim süreci sabote edilmeye çalışılmıştır. Sayın komisyon başkanımızın yine adliye sarayında bahsettiği konu maalesef gündeme gelmiştir. Ama buna ne kadar hazırlıklı olduğumuzu da hep beraber göstermiş oluyoruz. Bunların bir sonuç alamayacağını, emellerine ulaşamayacaklarını hepimiz biliyoruz, böyle inanıyoruz, yolumuza da böyle devam ediyoruz. Allah’ın izniyle bunlar başarılı olamayacak. Buna müsade etmeyeceğiz. Bu saldırıyı ben şiddetle kınıyorum. Ve orada yaralanan vatandaşımıza da acil şifalar diliyorum.” ifadelerini kullandı.

Son 22 yılda Türkiye’nin dört bir yanında çok sayıda yatırım ve proje gerçekleştirildiğinin altını çizen Uraloğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde demiryollarını 2002 yılından itibaren başlattığımız gelişim hamleleriyle öncelikli sektör olarak belirledik. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık.” diye konuştu.

Uraloğlu, projelerle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyıları arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hale getirmeyi planladıklarını söyledi.

Bakan Uraloğlu, son 22 yılda demiryollarına ise 22,1 milyar dolar yatırım yapıldığını ifade ederek, “Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Tarihi İpek Yolunun canlandırılmasını amaçlayan ‘Bir Kuşak Bir Yol’ girişiminin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını inşa ettik. Bu proje ile birlikte Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu ulaşımını mümkün hale getiren MARMARAY ile Londra’dan Pekin’e kadar en güvenli, kısa ve ekonomik uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduk.” şeklinde konuştu.

DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 28 BİN 590 KİLOMETREYE YÜKSELTECEĞİZ

Uraloğlu, 2002 yılında 10 bin 948 km olan demiryolu ağını 14 bin 165 kilometreye çıkardıklarını belirterek, şunları kaydetti:

“Ülkemizi sıfırdan hızlı trenle buluşturarak 2 bin 251 kilometre hızlı tren ağı inşa ettik. Ankara-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas Hızlı tren hatlarını hizmete sunduk. Şimdi de Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldık ve ön proje çalışmalarını tamamladık. Süper hızlı tren hattımızın güzergâh uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz. Ayrıca Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Hızlı Tren hattı projesini de planlarımız arasına aldık. 2053 Ulaştırma ve Lojistik ana planı ve yol haritamızla, hızlı tren hizmeti alan il sayımızı; Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda 52’ye çıkartacağız. Demiryolu hat uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz.”

KALKINMA YOLU İLE BÖLGEMİZ İÇİN HAYATİ BİR BAĞLANTIYI TESİS ETMİŞ OLACAĞIZ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin uluslararasındaki en önemli projelerinden birinin de Kalkınma Yolu Projesi olduğunu belirterek, “Projeyle; Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilmekte olan FAV Limanına gelecek yüklerin, bin 200 km’lik çift yönlü otoyol ve demiryolu inşa edilerek Türkiye’ye ulaştırılmasını planlıyoruz.  Buradan da ulusal ağımıza bağlayarak limanlarımıza ve diğer ülkelerle sınır geçişlerimize ulaştıracağız.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesiyle Güney Asya ve Orta Doğu’yu; Avrupa, Kafkasya ve Kuzey Afrika’ya yeni bir güzergah üzerinden bağlayacaklarını belirterek, “Bu projenin hayata geçirilmesiyle, kuzey-güney yönünde bölgemiz için hayati bir bağlantı tesis etmiş olacağız. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 88 km olacaktır. Önemli bölümü halen işletmede olan güzergahın 130 kilometresini de yeni inşa edeceğiz.” dedi.

DEMİRYOLU AĞIMIZI YERLİ VE MİLLİ DEMİRYOLU ENDÜSTRİMİZ İLE TAÇLANDIRDIK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak hayata geçirdikleri tüm projelerde yerlilik ve millilik hususlarını ön planda tuttuklarını vurgulayarak, “Ülkemizdeki demiryolu ulaşım ağımızı geliştirirken bir diğer hedefimiz de dünyadaki gelişmeleri takip etmek ve yeni teknolojilerle donatılmış yerli demiryolu sanayisini geliştirmekti. Bu noktada demiryolu ağımızın gelişimindeki tüm başarıları yine aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu endüstrimiz ile adeta taçlandırdık. Devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal düzenlemeleri yapıp özel sektörün önünü açtık.” diye konuştu.

Son 22 yılda ciddi bir ulusal demiryolu endüstrisi oluşturulduğuna işaret eden Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ı, Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden birine dönüştürdüklerini de belirterek, “Bugüne kadar geldiğimiz süreçte uluslararası standartlarda; Yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu vagonları, yük vagonları, cer konvertörü, cer motoru, dizel motor, tren kontrol yönetim sistemi gibi ana, kritik ve alt ürünleri kendimiz üretiyoruz.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023 yılının ilk milli elektrikli tren setlerinin de hizmete alındığı, yüzde 70 yerlilik oranı ile üretilen yerli ve milli sürücüsüz metro aracının raylara indirildiği, ilk yerli ve milli metro sinyaliyazisyon sistemlerinin kullanılmaya başlandığını bir yıl olduğuna dikkati çekti.

Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Ülkemizin saatte 160 km hıza sahip ‘Yeni Sakarya’ ismini verdiğimiz ilk Milli ve Yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri üretime başladık, 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56’ya tamamlamayı planlıyoruz. Saatte 225 km hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz. Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi’nde de prototip imalatını tamamlayarak raylara indirdik. Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız devam ediyor.Milli tren vizyonu ile milli banliyo ve hızlı tren projesinde cer motoru, cer konvertörü ve tren kontrol yazılımını da TÜBİTAK-RUTE ile birlikte TÜRASAŞ markalı olarak geliştiriyoruz. Ve artık Kayseri’de faaliyet gösteren başka bir özel şirketimiz ASPİLSAN tarafından yüzde 51 yerlilik oranıyla üretilen ilk ihtiyaç aküsü bataryalarına sahip metro araçları da kullanacağız.”

ÜLKEMİZE 7 MİLYON EURO DEĞERİNDE KATMA DEĞER SAĞLAYACAKLAR

Uraloğlu, Türk firmalarını neleri başarabileceklerini bugüne kadar hayata geçirdikleri proje, ürün ve eserlerle gösterdiklerini belirterek, şunları kaydetti:

“ÖZBİR’de onlardan bir tanesi… Gaziray Milli Banliyö Projemiz için; taban sistemi, yan duvar kaplamaları sürücü masası alt ve üst etekler ve boji bağlantı elemanları üretimini ÖZBİR yaptı. Milli Elektrikli Tren Seti Projemiz için sürücü masası ve üst etekler üretimini de gerçekleştiren ÖZBİR bu projelerdeki önemli paydaşlarımızdan biridir. Ayrıca 17 yıldır demiryolu sektöründe kazandıkları tecrübe ve 6 farklı ülkede bitirdikleri işlerle ülkemize büyük katkılar sağladılar. İsviçre Devlet Demiryolları için üretecekleri 8 yeni nesil Kataner Hattı monte ve demonte aracı ile 28 adet vinçli yol bakım aracı projeleri ile toplamda ülkemize 7 Milyon Euro değerinde katma değer sağlayacaklar.

Bu projelerin yanı sıra Almanya Devlet Demiryolları için 5 Milyon Euro değerinde hibrit yol bakım kabinleri üretimi ile, İsviçre Müller Teknoloji firması için tasarımı üretimi ve montajı tamamen Özbir Vagon tarafından yapılan 1,5 Miİlyon Euro değerinde hibrit lokomotif kabini gibi yüksek katma değerli çalışmalara da devam ediyorlar. Kendilerini hem demiryolu sanayimizin hem de ülkemiz ekonomisinin gelişimine yaptıkları katkılardan dolayı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum. Türkiye Yüzyılı’na raylı sistem üreticileri arasında en üst sınıfta yer alarak başlamanın gururunu yaşıyoruz.”

Bakan Uraloğlu, açılış töreninin ardından fabrikaya gezerek, yapılan araçların imalat yerlerini inceledi.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.